Ingen varer
i din indkøbskurv

Morris 1000

Hent som RSS (Hvad er det?)

Skrevet af

Besked

Skrevet: Tirsdag d. 22. marts 2011 kl. 15:48
Bilen runger af alderdom. Den brokker sig, da du trykker speederen i bund. En dreng vinker til mig fra en af de mange overhalende biler. Jeg synker sammen i sædet og nyder den sagte rysten i organerne. Bilen forvandler sig til en flyver. Vi er på vej til afgang. Snart letter vi.

Du råber til mig fra førersædet i en skarp duel mod motorens omdrejninger og vores øjne mødes i bakspejlet. Jeg kan se, du smiler. Det er så dejligt når vi kører sammen i den grønne boble - det er som at være i et andet univers, hvor fantasien konstant er på arbejde. Denne gang flyver vi, en anden gang kører vi i tog og en tredje gang i tidsmaskine. Her er intet der tvinger øjnene mod vejen i en konstant kamp mod køresygen i maven. Her dufter af liv – hø og lidt af mormors stue - intet der snyder balancen til at tro man står stille. Vi er ikke i tvivl om, vi lever!

Isen glider fra min hånd og ned på sædet i fortabelsen over den verden, du og bilen åbner op for mig. Dyret i maven når lige akkurat at krybe frem og give mavesækken et klem, før din hånd klapper mig forsigtigt på låret og dine øjne møder mine smilende i bakspejlet. Jeg glemmer alt om sædet og isen og gør i stedet klar til landing. Jeg er ikke i tvivl om, jeg lever!

Skulle I have lyst til at læse flere af mine tekster, så kig forbi www.moyamoya.dk

Ny besked

For at skrive en ny besked bedes du logge ind eller oprette dig som bruger. Det er nemt og gratis og tager under 1 minut.
Din email-adresse (vises ikke til andre brugere)

Har du allerede en brugerprofil?
- adgangskode:    Glemt adgangskode?

Kaldenavn    Hvor vises det?
(f.eks. Peter 23)
Ønsket kodeord 
Gentag kodeord