Luk Studiebøger og pensumlister - Klik her                Konkurrence: Er du studerende? Vind en cykel fra VIVA! - Klik her         

The Immortals

Hent som RSS (Hvad er det?)

Skrevet af

Besked

Skrevet: Lørdag d. 1. maj 2010 kl. 16:59
Nogle der har læst den serie? De første 3 bøger? Hvad synes i om dem?

Jeg har også læst dem, og jeg blev simpelthen så sur på slutningerne i 2 og 3, da jeg virkelig ikke synes at de ender godt. Er det bare mig, eller?

Mvh Katharina Bøje

Skrevet: Lørdag d. 1. maj 2010 kl. 21:12
Hey Med åben mund
Jeg har læst 1'eren og 2'eren og elsker bare den serie !
Blev selv meget overrasket over slutningen i nr. 2 Overrasket
Håber virkelig de kan være sammen igen!
Men glæder mig nu også til at læse om ham den nye Med åben mund i 3'eren

Vh Nanna

Skrevet: Søndag d. 2. maj 2010 kl. 16:54
Ja jeg elskede virkelig også serien, men så læste jeg 3'eren. Man bliver jo nødt til at læse videre, for den er så god. Men da 3'eren sluttede blev jeg simpelthen bare så sur over den slutning, men alligevel bliver man jo nødt til at læse 4'eren som kommer ud her til juni.

Hvis du blev overrasket over 2'erens slutning, så skal du næsten ikke glæde dig til 3'erens. Sorry to say. Håber ikke du bliver så sur når ud har læst den færdig, som jeg gjorde. Suk.

Mvh Katharina Bøje

Skrevet: Søndag d. 2. maj 2010 kl. 20:49
Ej nu har jeg jo nærmest ikke lyst til at læse den Med tungen ud af munden
Skam dig ! haha
Ej nu må jeg se Smil
Uanset hvad er det en trøst at der er en 4,5 og 6er Med åben mund
Ved ikke hvad jeg gør når serien er slut Overrasket

Blev herre deprimeret da jeg læste twilight færdig .. det bliver nok ikke bedre med den her. Heldigvis er der lang tid til !

Skrevet: Mandag d. 3. maj 2010 kl. 8:01
Ja heldigvis, og du bliver nødt til vente på dem, ligesom harry potter Smil Så der går nok heldigvis lang tid før den ferie er læst færdig. Med åben mund

Ked af at sige det, men jeg havde det i hvert fald sådan, nu må vi se hvad sin reaktion bliver. Hvorlangt er du kommet? Men synes alligevel den første bog var så god, og at man så langt inde i universet nu, at jeg bliver selvfølgelig nødt til at læse alle de andre bøger Med tungen ud af munden Men glæder mig også lidt til dem, for så håber at at de .... ups du har ikke læst 3'eren Med tungen ud af munden

Har faktisk ikke fået læst twilight endnu... Lidt for dårligt, men jeg vil også have dem, når jeg lige får pengene. Det er så dyre, fordi det har været en kæmpe film succes Smil

Skrevet: Mandag d. 3. maj 2010 kl. 11:54
Shhhhhhh du !

Altså med hensyn til Twilight kommer det meget an på hvor du køber dem. I føtex og Bilka er de langt billigere end fx. bog og ide Smil men ja kender godt det med pengene. .. De slipper så hurtigt op !

Skrevet: Mandag d. 3. maj 2010 kl. 12:12
Skal nok prøve at holde min mund Smil Hvor langt er du da kommet?

Er de så egentlig ikke billigere på saxo?

tænkte på, hvordan har du egentlig fået billede på din profil? Smil

Skrevet: Mandag d. 3. maj 2010 kl. 12:19
Jamen altså venter stadig på at den kommer fra elounge så er ikke startet endnu.

Det er meget muligt Smil kommer an på hvad for nogen udgaver du vælger.

Kan faktisk ikke lige finde det mere :/
Sorry.

Skrevet: Mandag d. 3. maj 2010 kl. 12:43
Fra elounge? Er det billigere end saxo.dk?

okay det er helt fint Smil

Skrevet: Mandag d. 3. maj 2010 kl. 13:16
Ja nogen gange Smil
Her kan man vælge at afhente sine vare på en cafe og så koster fragten ikke noget.

Skrevet: Mandag d. 3. maj 2010 kl. 13:18
Ej det er da fedt Smil Hvilken som helst cafe eller? Bor nemlig i Århus. Smil

Skrevet: Mandag d. 3. maj 2010 kl. 15:39
Ej det er nogen udvalgte Smil men du kan da gå ind og se på deres side. Er sikker på Århus også er inkluderet.

Skrevet: Mandag d. 3. maj 2010 kl. 15:45
Ej hvor fedt. Lyder godt. Er bøgerne så billigere? Smil

Skrevet: Mandag d. 3. maj 2010 kl. 16:01
det kommer helt an på hvad det er for en Smil
Kig først på bogpriser.dk så finder den den billigste.
Er det twilight du gerne vil købe eller?

Skrevet: Mandag d. 3. maj 2010 kl. 16:38
Ej hvor fedt. Kendte ikke lige den side Smil Vidste faktisk kun at der var en side hvor man sammenlignede mobil og computere Smil

Men tak skal du have Med åben mund

Hvilken genre læser du mest af?

Skrevet: Mandag d. 3. maj 2010 kl. 19:58
Hej Najakatharina

Det med at få billede på profilen er lidt en svær sag. Hvis du, når du er her inde under, klikker på "min profil" øverst, kan du indsætte billede. Men det er kun så længe du er under forumet. Klikker du for eksempel på ".... e-boghandel" og under profil derunder, kan du ikke. Lidt kompliceret, I know, men det kan da lade sig gøre.

Har forresten oss læst serien, men kun nummer et desværre. Jeg sidder tplmodigt og venter på de danske - jeg kom til at starte på serien på dansk, så nu bliver den oss sluttet på dansk. Men den er super sød, og ja, den er ret Twilight agtig, ihvertfald på den måde som den bare fanger en på. Smil

Håber du finder ud af det med at indsætte billede.

Skrevet: Mandag d. 3. maj 2010 kl. 21:07
Hej Michelle.

Det kan godt være at det er mig der er lidt dum, men kan slet ikke finde det. Når jeg går ind på min profil, står der kun adresse og sådan noget. Ikke noget med billede?

Ja den første bog er virkelig meget som twilight, men bare vendt, det er de andre slet ikke. "Bare rolig" Smil

Ej de to næste bøger er helt anderledes, så det er fedt nok.

Jeg læste også den første på dansk, og for at sige det pænt, så stinker jeg til engelsk, og sprog i det hele taget, men kunne ikke vente med 2'eren, så prøvede, og faktisk var sproget let nok. Så synes slet ikke at du skal være bange for at tage udfordringen op, for det er faktisk ret let. Selvfølgelig er der nogle få ord man ikke lige kan, men man fatter meningen med bogen. Så synes næsten du skal prøve. Jeg har aldrig læst på engelsk før, og nu vil jeg faktisk helst have bøgerne på engelsk efter at have læst 2'eren og 3'eren på engelsk Smil

Har nogle af jer egentlig læst den serie der hedder Morganville Vampires? Smil

Skrevet: Mandag d. 3. maj 2010 kl. 23:27
Hehe, slet ikke, det tog også mig LANG tid at finde, og jeg fandt det først da jeg var i kontakt med en af mine kollegaer hos saxo som tilfældigvis viste det.
Det er fordi (tror jeg) at du går ind under din profil mens du er på den "almindelige hjemmeside" - altså inde under den profil del der er tilknyttet saxos hjemmeside og ikke saxos forum. Jeg ved godt det lyder forvirrende, men du skal tænke på det sådan, at der er to "profil" former, en til den almindelige hjemmeside og en til forumet (mange af informationerne går igen, og ændrer du i det ene, ændres det også i det andet, men ulogisk nok findes billede m.m. kun under den ene af dem), og det er kun under forums delen at du kan indsætte billede. Prøv, når du sidder og læser dette indlæg, at scrolle op og klikke på det "min profil" der står her inde under forumet. Så skulle du gerne kunne se en Brugerprofil del hvorunder du kan ændre dit navn, skrive tekst om dig selv og indsætte billede, men som sagt er dette KUN så længe du er under forumet. Hehe. Sig lige til om det lykkes, ellers må jeg se om der kan laves en form for guide eller lignende, for du er klart ikke den eneste der har svært ved det.

Lige nu har jeg en halv million (føles det som) andre bøger liggende til læsning, men jeg vil helt klart tage dit råd og se om jeg kan finde dem på engelsk på et tidspunkt. Med åben mund

Og nej, jeg har kigget meget på Morganville Vampires serien, men er endnu ikke nået til den. Hvorfor? Med åben mund

Skrevet: Tirsdag d. 4. maj 2010 kl. 10:43
Tak skal du have. Nu har jeg fundet ud af det.Smil Det var godt nok besværligt Med åben mund

Det kan jeg godt forstå, lige nu har jeg dog ikke nogle bøger, suk. De er alle ved at blive sendt til mig, og det tager lidt tid. Desværre. Hvilken genre kan i egentlig bedst lide?

Jeg er gået i gang med at læse den, og har læst 1'eren indtil videre, også ville jeg bare høre om det var værd at købe resten Med åben mund

Skrevet: Tirsdag d. 4. maj 2010 kl. 10:43
Tak skal du have. Nu har jeg fundet ud af det.Smil Det var godt nok besværligt Med åben mund

Det kan jeg godt forstå, lige nu har jeg dog ikke nogle bøger, suk. De er alle ved at blive sendt til mig, og det tager lidt tid. Desværre. Hvilken genre kan i egentlig bedst lide?

Jeg er gået i gang med at læse den, og har læst 1'eren indtil videre, også ville jeg bare høre om det var værd at købe resten Med åben mund

Skrevet: Tirsdag d. 4. maj 2010 kl. 12:00
Super at du fandt ud af det... Med åben mund

Jeg læser mest Paranormal Romance (vampyr bøger m.m.) og engelsk (High) fantasy... Smil Ind imellem sniger der sig lidt andet ind også, men det hører lidt til sjældenhederne. hehe. Smil

Skrevet: Tirsdag d. 4. maj 2010 kl. 12:05
Har ikke læst Morganville Vampires desværre.

Jeg læser nærmest udelukkende chick- lit såsom Gossip Girl og Shopaholic serien. De fanger mig med det samme hvis de indeholder dyr mode og shopping og intriger Med åben mund hehe.
Men selvfølgelig læser jeg også vampyr bøger Smil

To vidt forskellige genre I know Med tungen ud af munden Godt at udvide sin horisont.

Skrevet: Tirsdag d. 4. maj 2010 kl. 14:52
Michelle: Jamen det er lige sådan noget jeg også kan lide at læse. Faktisk læste jeg meget krimi og gyser i en periode, men nu er jeg fuldstændig blevet op slugt af "high fantasy", som jeg nu ved at det hedder på engelsk Med åben mund Takker. Men elsker dem. Men kommer til at læse dem for hurtigt. Det er ikke så godt. Forvirret Med åben mund

Nanna: Har faktisk aldrig prøvet at læse sådan nogle chick bøger. Kan nogle gange når jeg er alene godt lide at se sådan nogle film, men tror desværre ikke lige bøgerne er noget for mig, tror det bliver for tøset Med åben mund ej men når jeg går fra krimi og gys, til vampyr, sååå... Med tungen ud af munden

Men jeg er faktisk helt ny i denne high fantasy genre, kan i muligvis foreslå nogle serier? eller bøger? Smil

Skrevet: Tirsdag d. 4. maj 2010 kl. 17:02
Er også ny så kan ikke forslå nogen Smil
Andet end Vampire Diaries serien eller True blood.

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 10:50
Hehe. Vampire Diaries og True blood hører under den Paranormal Romance, som jo i princippet er fantasy med kærlighed, for bøgerne behøver jo ikke kun være om vampyrer... Blink Jeg begyndte først at læse paranormal for et halvt års tid siden, men siden da har jeg virkelig været hooked. Med åben mund

Men hvad er det specifikt med fantasy delen der interesserer dig? For mig er det for eksempel drager - sæt ordet drager med ind under et resume, og jeg er klar til at læse den, hehe. Elvere, dværge, gamle legender og historier. Og selvfølgelig masser og atter masser af magi. Hehe.
Hvad har du læst af fantasy?

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 11:32
nå ja okay Med tungen ud af munden
Som sagt er jeg ny ..
Rart at vide alligevel .

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 13:42
Okay Smil Jo altså er blevet fuldstændig hooked på de der vampyr serier eller serier, hvor at de er udødelige Smil Det kan jeg godt lide. Det med drager, tapre riddere og sådan noget, siger mig ikke specielt meget. Sorry Med åben mund Men magi, enig!! Det kan jeg også godt lide.

Men jeg har læst en af bøgerne i Morganville vampires, The immortals bøgerne og mørkets skygger af Amelia Atwater-Rhodes, hvis i kender den.
Så det er sådan noget jeg kan lide. Men der skal være romantik i. Med åben mund Men har faktisk lige bestilt nogle bøger af serien Blueblood, hvis i har hørt om den?

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 13:52
Aha, hehe... Jamen så er det jo Paranormal Romance du er til og ikke som sådan High Fantasy (for det er med drager m.m.) Kan du lide magi kan jeg dog anbefale Trudi canavan og hendes Black Magician serie - den er fantastisk (ingen drager, men godt med magi og en smule kærlighed) og hun er en af mine absolutte ynglingsforfattere. Med åben mund

Hvis det er det udødelige / vampyrer / engle + masser af kærlighed du er til, har jeg læst følgende serier, som jeg klart kan anbefale:

Beautiful Dead: Jonas af Eden Maguire (jeg er i gang med nummer to (Beautiful dead: arizona) i den serie nu)
Dødens instrumenter af Cassandre Clare
House of Night af P. C. & Kristin Cast
Twilight (kan man jo ikke komme udenom Blink ...)
Evernight af Claudia Gray (findes dog kun på engelsk)
Fallen af Lauren Kate

Du kan vist finde alle serierne på denne guide hos saxo:
http://www.saxo.com/dk/guide/vampyrer-og-udoedelighed.aspx

Og ellers er der denne blog, som du kan læse en smule af anmeldelserne på. Den er ny, men der er da anmeldt tre af de bøger der nævnes her:
http://boglabyrinten.wordpress.com/

Håber der er noget der fanger din interesse. Med åben mund

Hvad syntes du ellers om Morganville vampires - overvejer jo selv at gå i gang med den her snart?

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 14:00
Den der House of Night er jeg også blevet anbefalet og har faktisk købt en serie jeg skal i gang med af Melissa De La Cruz, har du kørt om den?

Jo jeg synes egentlig at den er god. Jeg har kun læst 1'eren indtil videre. Men snart får jeg nogle flere fra serien, også går jeg i gang med dem Smil Men 1'eren er en god bog. Man får øjnene op for hvilken verden der er, og det er spændende. Der er ikke så meget kærlighed i den, men alligevel en lille smule.
Men den er spændende, men anderledes. Her er vampyrene ikke venner, men fjender. Alle vampyrene, der er ikke nogle af dem der vil dem det godt, og det er lidt underligt men anderledes, og det er godt. Så bliver det hele ikke ens Med åben mund

Black Magician serien, hvad handler den om? Smil

Hvad arbejder du egentlig med på Saxo? søger nemlig selv job her fra 1. juli, og et år frem Smil

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 14:12
Hmm, jeg har godt kigget på bøger af Melissa De La Cruz, men har ikke fået bestilt dem endnu - jeg er usikker på om det nu oss er noget for mig, men du må endelig skrive hvad du syntes om dem. Smil

I black Magician følger du en ung pige Sonea, som pludselig viser sig at have magiske kræfter. Hun er en af "pøblen" kan man vist kalde det, og der er en klar klasseopdeling mellem magikerene som kommer fra de fornemmeste familier, og underklassen, så der er mange der er meget imod at skulle have hende på skolen - men en utrænet magiker er farlig, ikke kun for sig selv men også for sine omgivelser, så et eller andet skal der jo gøres. Og der er selvfølgelig nogle som vil hende det godt. Smil
Så hun bliver rodet ud i en hel masse. Hun flygter fra magikerne fordi hun tror de vil hende det ondt, og de kæmper en kamp mod tiden for at få hende fanget og få lært hende i det mindste bare at kunne kontrollere sin magi så det ikke går galt og destruerer halvdelen af byen.
Jeg vil selvfølgelig ikke afsløre hvad der sker. laughs. Det ville jo ikke være sjovt. Men bare rolig, ingen drager, ingen ædle riddere i skinnende rustninger eller lignende, ikke engang skyggen af dem. Blink

Jeg sidder i kundeservice hos saxo, så jeg sidder og hjælper kunder der ringer eller skriver ind med at finde bøger, finde ud af hvor langt deres ordrer er kommet og sådan. Og så har jeg her på det sidste stået for at opdatere vampyrguiden som jeg sendte linket på her i sidste besked. Smil Det startede bare som et studiejob, men er blevet til lidt mere her på det sidste da jeg ikke har noget studie lige nu.

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 14:29
Er der så noget kærlighed i den? Eller hvordan ? Den lyder faktisk rigtig spændende Smil

Det lyder fedt, er det i KBH eller hvordan? tror du at jeg kunne få et job derinde? Smil

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 14:44
Hmm, der er ikke som sådan vildt meget kærlighed, så nej, man skal nok ikke tage bogen for det. Men der er noget - som jeg ikke rigtigt kan sige, for så afslører jeg en Major del af plottet. Hehe. Sorry. Men hun skriver super godt Trudi Canavan skulle du være interesseret i at springe ud i det!

Altså jeg ved det ikke, om der er mulighed for job eller ej. Det er ikke lige mig der tager de beslutninger, men der er jo altid mulighed for at du sender en ansøgning og giver det et forsøg. Smil
Det værste der jo kan ske er, at man får et nej, og i bedste fald får man et ja. Og ja, det er i København at kontoret ligger, på Strandboulevarden 89.

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 14:50
Nårh okay Smil bor helt i Århus, så det passer nok ikke helt lige Med åben mund

Men det lyder nemlig som et hyggeligt job Med åben mund

Tror jeg skal have noget med kærlighed i, det er nemlig lige noget for mig, men alligevel ikke sådan noget pladderromantisk noget, det er lidt for meget for mig Med åben mund

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 17:38
Hehe, ja det er en hårfin ballance hvor meget romantik der skal i historien, uden at den bliver for kedelig. Jeg skal oss helst have en smule romantik, uden at det bliver for sukkersødt.. Blink

Tja, det ville nok være en lidt lang togtur om morgenen, hvis du skulle hele vejen til København hver dag. Hehe. Desværre.

Hov forresten, jeg har helt glemt at spørge, hvor mange bøger kommer der egentligt i The Immortals serien? Jeg syns jeg kigget alle steder, men jeg kan ikke helt finde det - skide godt for en der arbejder med bøger hver dag. Laughs.

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 17:44
Ja der er planlagt i alt seks bind. Det står der i hvert fald bag på den første bog på dansk Smil Haha det kan jeg godt forstå, så er det godt at du ved det nu Med åben mund

Har du egentlig læst vampire diaries? Smil

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 18:51
Nope, not yet, men jeg har bestilt dem. Jeg venter bare (ikke særligt) tålmodigt på, at de bliver udgivet - jeg har bestilt de nye danske udgaver hvoraf de to første udkommer her den 10/5. Glæder mig så meget til de kommer. Er kæmpe fan af serien der kører i fjernsynet, og sidder trofast hver torsdag og venter på at det kommer. Smil

Selv min kæreste som jeg bor sammen med, som ellers syntes at sådan noget er for "tøset" for ham, er blevet fanget. Hehe. Han så oss True Blood sæson 1 sammen med mig, da jeg havde lånt den af en kollega. Med åben mund
Men han påstår stadig hårnakket, at bøgerne ikke er noget for ham. Serien i fjernsynet er vist nok "tøse-fnadder" for ham. Laughs. Blink

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 18:54
Nanna: kan du forresten anbefale mig nogle gode chick-lit bøger?

Jeg har aldrig prøvet at læse noget i den stil, men jeg elsker Sex and the City serien, og filmen (og nu kommer toeren snart i biffen, WEEE), og kunne egentligt godt tænke mig at prøve at læse noget der tilsvarer det.

Bare for at se om det er noget for mig. Smil
Men jeg aner ikke hvor jeg skal starte, hvad der er godt og sådan.

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 19:08
Hej MichelleGR
UH ja dem har jeg jo læst en del af efterhånden.
Shopaholic serien FORGUDER jeg. De er bare så sjove Med åben mund
Den første hedder : "En shopaholics hemmelige drømmeverden". Der er i alt 5, men der udkommer snart en 6'er Med åben mund
Så har jeg lige læst "Bergdorf blondiner" også rigtig god og fuld af mode og intriger mellem park Avenue prinsesserne.

Kan self. heller ikke undgå Bridget Jones dagbog
Eller Nynnes dagbog (dog kun den første der fangede mig)

Kan også anbefale "Hvem er jeg?" og "Pige i 20'erne" af Sophia Kinsella (samme forfatter til shopaholic serien)

Stolthed og Fordom af Jane Austen er også RIGTIG god Smil

HVad har jeg ellers læst??...
Ved ikke om Gossip Girl ville kunne fange dig ..
Den første hedder sjovt nok Gossip Girl Med tungen ud af munden

Har også prøvet at læse "Sex and the city", da jeg som dig også er helt vild med serien, men den fangede mig ikke. Jeg synes dog du skulle prøve den Blink

Årh jo hvordan havde jeg nært glemt den ?
"P.s Jeg elsker dig" MÅ du læse. Det er den smukkeste og rørende bog jeg NOGENSINDE har læst. Måske har du set filmen og tænkte hmmm .. men bogen kan slet ikke sammenlignes Med åben mund.
Du skal være forberedt på nogen tåre hvis du er typen der græder til film og bøger.
Jeg tudbrølede nærmest.
Den må du love mig du låner/ køber Blink

Det var lige dem jeg kunne komme i tanke om (:

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 19:12
Hehe, jamen "P.S Jeg elsker dig" må så blive den der kommer foerst på listen. Smil

Hmm, den der Jane Austen Stolthed og fordom - jeg tror jeg har set den på film engang for laang tid siden. Er den ikke med hende der (jeg kan aldrig huske hvad hun hedder) der spillede Elisabeth Swan i Pirates?
HVis det er, Elskede jeg filmen, så mon ikke bogen er nogenlunde lige så god. Med åben mund

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 19:17
Det var godt Blink
jo Keira Knightley har også spillet Elizabeth Bennet Smil
Den er også som mini serie fra BBC hvor Colin Firth spiller Mr. Darcy.
Han er sååååå sød deri Med åben mund
den koster kun 50kr i stereo studie hvis det er Smil

Du har du nok at vælge i mellem tror jeg Med tungen ud af munden
Ellers hvis jeg lige kommer i tanke om nogen så skriver jeg lige til dig

Skrevet: Torsdag d. 6. maj 2010 kl. 8:18
Uhh jeg har set den der film P. S. jeg elsker dig, nøj hvor var den sørgelig!!! Tror aldrig jeg har tudet så meget Forlegen Hihi.... Hvordan er bogen da anderledes? filmen var faktisk næsten for sørgelig til mig.

De der shopaholic og Bridget Jones dagbog serier, er det ikke over i den komiske genre, fremfor kærlighedsgenren? Smil

Skrevet: Torsdag d. 6. maj 2010 kl. 10:25
Altså familien er der stor forskel på. Her har langt flere søskende og hendes far er IKKE skredet Med tungen ud af munden
slutningen og andre detaljer er også anderledes Blink

- Naar vil jeg ikke sige .. de er en blanding (:

Skrevet: Fredag d. 7. maj 2010 kl. 9:27
Hihi okay Smil fair nok Med åben mund

Skrevet: Fredag d. 18. juni 2010 kl. 17:43
SÅ har jeg læst shadowland ... Holdt da op !! Troede seriøst Damen ville forsvinde til shadowland.
Kneb nogen tåre til sidst. SIkke et valg var?
Vil dog sige at jeg ikke hader slutningen .. den er bare meget åben. Måske fordi jeg ved at den næste udkommer om nogen dage. Hvis jeg som dig ikke viste noget så ville jeg også været blevet små mopset.

Jeg er altså også lidt vild med Jude... Han er bare kær Med åben mund

Hvad sys du?

Skrevet: Fredag d. 18. juni 2010 kl. 19:46
Nøj det er lang tid siden jeg har læst den... Hvem er det nu der er Jude?
Ja jeg var lige ved at smide bogen da jeg læste slutningen... Man ved bare ikke hvad man skal tro. Den er alt for åben...

Men er bare mega spændt på den næste bog! Ved ikke hvad man skal tro. Synes nu stadig 1'eren var bedst, da den havde den bedste slutning.

Skrevet: Fredag d. 18. juni 2010 kl. 20:28
Nok mest fordi den havde en nogenlunde happy ending tror du ikke? d:

Jude er ham suferfyren som viser jeg at være en der altid har været der i hendes liv bare i forskellige former

Skrevet: Onsdag d. 23. juni 2010 kl. 7:52
Nårh ja. Det er rigtig nok. Jo Jude han er mega sej, men alligevel skaber han splid... Håber virkelig at 4'eren får en bedre slutning. Jeg tror faktisk den skulle komme i starten af juni, i forfatterens land. ?

Skrevet: Onsdag d. 23. juni 2010 kl. 12:03
Den er lige udkommet Smil
meen venter lige til der er penge på kontoen.

Skrevet: Onsdag d. 23. juni 2010 kl. 22:46
Haha det kender jeg alt for godt Smil Ej jeg er nemlig gået i gang med Vampire diaries. Den er mega god, men OVERHOVED ikke som serien!! Smil har du læst den? Smil

Skrevet: Torsdag d. 24. juni 2010 kl. 12:13
Ork ja min fine ven Blink
Jeg er igang med 6'eren. Holder så lige pause fordi der er herre lang tid til at den 7 og sidste bog kommer.
Læser du den på engelsk eller dansk så?

Skrevet: Søndag d. 27. juni 2010 kl. 21:46
På engelsk Smil Den er mega god. Wow blev overrasket da 3.eren sluttede, (er i gang med 4'eren) da Elena døde!!! Men har læst en side længere inde, og tror hun kommer med igen Med åben mund

Men er de nye bøger hun skriver også gode?

Det er underligt så forskellige bøgerne er i forhold til filmene! I bogen har Elena mere et forhold til vampyre som i True Blood. De spiser af hinanden og hun bliver lavet om. Det er altså sjovt. Det eneste der er ens ved bøgerne og serien, er navnene! Forvirret Smil

Skrevet: Mandag d. 28. juni 2010 kl. 12:52
Ja de er rimelig gode. En del anderledes en de første 4 Smil

Ja der er en del forskelle .. Tror jeg altid der vil være, men hvorfor de har valgt at lave serien så anderledes forstår jeg ikke.

Skrevet: Mandag d. 28. juni 2010 kl. 23:25
Nej det gør jeg godt nok heller ikke. Måske var der ikke kød nok på bøgerne til at der skulle kunne komme en serie ud af det med flere sæsoner? Men hvem ved.

har du egentlig læst True Blood?

Skrevet: Tirsdag d. 29. juni 2010 kl. 11:52
Nææ måske ikke .. Med tungen ud af munden

Ja jeg ELSKER true blood Med åben mund
er igang med 5'eren .

formoder jeg du også gør? Smil

Skrevet: Lørdag d. 3. juli 2010 kl. 14:44
Haha har kun set serien, og den er mega god. Er bøgerne det samme som serien? Serien er ihvert fald mega god!

Uhh men så bliver jeg jo også nødt til at læse dem! Arh man får jo slet ikke tid til at leve i den rigtig verden med alle de dejlige bøger Med åben mund

Skrevet: Lørdag d. 3. juli 2010 kl. 15:37
Haha I know the feeling Er blevet total vampyr nørd Med tungen ud af munden
tror snart jeg skal på rehab..

Bøgerne er mindst lige så gode Med åben mund der er lidt forskelle fra bogen og serien, men ikke nogen dårlige nogen.
Så tag og kom igang du Med åben mund

Skrevet: Mandag d. 5. juli 2010 kl. 13:01
Haha skal lige læse twilight serien førstSmil

Men uhh sign me in, hvis du finder en rehab afdeling Med tungen ud af munden

Den glæder jeg mig mega meget til at læse så Blink

Skrevet: Mandag d. 5. juli 2010 kl. 20:38
I will Blink

Skrevet: Mandag d. 19. juli 2010 kl. 23:26
Nu har jeg købt pakken med de otte første True Blood bøger i. Det er da lidt irriterende at der ikke står hvor mange bøger der er, og hvilket nummer bogen er, synes du ikke? Smil

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 0:28
der er 10 bøger indtil videre så vidt jeg ved Smil
men jo det er ret træls.
Jeg læser dem på dansk og de næste i serien udkommer først næste år Forvirret
Oven på VD nyheden (udkommer først i marts i stedet for nu her) ved jeg ikke hvordan jeg skal klare mig.

This blows d:

Har dog bestilt 3 nye bøger, ene af dem er Dark Flame. Så tror jeg at den kan komme med på ferie.. men nej nej den er selvfølgelig forsinket. Hvad er det for en verden vi lever i??

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 9:20
Haha det kan jeg desværre ikke svære dig på! Det er derfor jeg også læser dem på engelsk, så skal man ikke vente i en evighed!

Men hvad gør du så egentlig for at se hvilken en bog der kommer i True Blood? Altså hvilken en du skal læse bagefter? Smil

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 10:29
Hehe, det kan være svært at finde rundt i det, men måske det her kan hjælpe:
http://boglabyrinten.wordpress.com/paranormal-serier-efter-forfatter/

Ideen (for mig) med at lave den liste er jo, at folk kan se hvad der kommer og i hvilken rækkefølge. Der er både de danske og de engelske.

Håber det hjælper.

Ellers kan du jo altid bare google listen. Blink

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 11:22
Genial side!!! Takker Smil

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 11:23
Hvad med The Morganville Vampires? Skulle den ikke også der ind? Har i forresten læst den? Med åben mund Den er bare super god den serie!!!

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 11:25
Lidt noget andet end hvad man er vant til i Twilight, The imortals og Vampire Diaries og sådan noget Med åben mund Men helt klart en serie man skal læse. Har i hørt om den? Smil

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 11:57
Jeg har bogmærket den så jeg vil helt sikkert købe den Med åben mund
Sys nemlig den lyder god.

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 12:18
Hehe, jo, jeg er ved at få det lavet - don´t worry, på en liste over Paranormal Romance serier, kan man ikke komme uden om Morganville Vampires. Med åben mund
Jeg er bare ved at lave sådan en A B C D... liste til at sætte de forskellige forfattere under. Sådan at der kun er forfattere med A (efternavn) under A osv. Men det tager sin tid. Smil

Jeg skal have læst morganville Vampires. Personligt er jeg dog mest til Hardback udgaver, så lige nu venter jeg på at der kommer en Hardback udgave med de tre første bøger samlet her til Oktober. Med åben mund

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 13:14
Tro mig, den er utrolig god. Jeg skal til at læse 8'eren da jeg først lige har fået den. Det er jo det der med pengene Smil Ej men den skal i bare læse. Den er ret anderledes end de andre vampyr bøger Smil

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 15:39
'Nods* kender kun alt for godt det der med at pengene mangler. Hehe. Jeg sparer på alt hvad jeg kan, for så er der råd til flere bøger til mig... Med åben mund
Kæresten brokker sig over at jeg bruger for mange penge på bøger, men der er bare SÅ meget godt læsestof. Hvordan skulle man kunne lade være???

Mit eneste problem er at jeg er ved at løbe tør for plads til alle bøgerne - big time. Har I andre samme problemer?
Overvejer at tælle mig bøger, bare for sjov skyld, for at se hvor mange jeg har. Kunne være lidt sjovt.
What about you guys, nogen ide om hvor mangle lækre historier / bøger I har på hylderne???

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 17:58
Ja jeg ved hvad du mener. men jeg ved ikke hvor mange jeg har. er i gang med at lave en bog data base, ved hjælp af book collector, et virkelig smart program hvis man har mange bøger.
der kan du intaste, eller finde via. ISBN nummeret, alle oplysningerne om den pågældene bog, forfatter, originalt sprog, hvor mange gange du har læst den og hvis du låner dine bøger ud, hvem du har lånt dem til og meget mere.

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 18:59
Jeg har lige ryddet et rum mere i rumdeleren for at der kan være plads til mine elskede vampyr bøger Med åben mund
Inde for den genre har jeg 23 Smil

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 21:12
Hmm, jeg tror jeg ved hvor problemet er - altså plads problemet.
292 bøger.
Ehm, hehe. Det var lidt mere end jeg havde regnet med. Laughs.
Det er så ikke inden for genren. Det er paranormal, fantasy, ungdom, og lidt andet blandet.

Men uhhh, hvad er det der book collector du snakker om Charlotte??? Det lyder da fedt...

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 21:44
Det er sådan en bog data base, hvor du har alle oplysningerne om den bog du nu er inde på. og kan sortere dem som du vil, eller søge på en bog du har osv. du kan prøve den gratis her:

http://www.collectorz.com/book/?from=google&keyword=book%20collector&gclid=CLfTn7Ht-qICFcQp3godbGnWtw

men i gratis udgaven kan du højst intaste 100 bøger, hvis du vil indtaste flere koster det penge.

Skrevet: Tirsdag d. 20. juli 2010 kl. 22:21
Nice. Det må jeg kigge på. Smil

Skrevet: Onsdag d. 21. juli 2010 kl. 11:21
holy crap Overrasket

Skrevet: Onsdag d. 21. juli 2010 kl. 17:44
Det er et super Nice program det der book collector. Desværre tror jeg ikke det er noget jeg som sådan ville komme til at bruge. Ikke så længe jeg ikke har flere bøger end jeg har. Jeg har jo resumeerne på bagsiden af bøgerne, og ved hvad jeg har liggende. Plus at jeg meget sjældent låner mine bøger ud - jeg har lidt for mange gange oplevet at få dem retur med æselører, kaffepletter, bukkede hjørner m.m. Jeg tror man kan kalde mig en smule hysterisk når det drejer sig om mine bøger. Blink Laughs.
Men et fedt program ellers, til når man får så mange bøger at man ikke længere kan holde styr på hvad man har og hvad man ikke har - kunne se at nogle har over 900 bøger, og når jeg derop (eller bare op på over de 500), skal jeg helt klart have sådan et system. Det er mega smart. Med åben mund
Just not quite yet.

Er der nogle af jer der har læst nogle bøger af Kelley Armstrong??? Jeg er netop blevet færdig med The summoning, en ganske ok bog. Så sidder bare og venter på at de næste to kommer hjem - det er i disse tilfælde at jeg hader de 3-7 hverdages levering der er her hos saxo. Hehe. Jeg er simpelthen for dårlig til at vente på at få mine bøger. Blink
Plus at jeg har bestilt nummer to af Jacqueline Careys Moirin trilogi hjem - Naamahs Curse.
Glæder mig SÅÅ meget. Men de skulle først være fremme midt næste uge. Suk.

Skrevet: Torsdag d. 22. juli 2010 kl. 11:22
Haha nej har egentlig ikke læst noget om hende? Er hun god? Hvilken genre skriver hun i? Smil

Skrevet: Torsdag d. 22. juli 2010 kl. 12:40
Det er også Paranormal. Jeg syns hun er Okay, men jeg håber at de næste bliver bedre. Det føles lidt som en opstarts bog, hvor man skal have alle info inden historien rigtigt kommer i gang. Så jeg sidder lige nu og venter på at de to næste kommer hjem en gang i næste uge.
Jeg har skrevet en anmeldelse af den på bloggen hvis det er, det kan være det forklarer det bedre.

Skrevet: Fredag d. 27. august 2010 kl. 13:37
Najakatharina
Har jeg fået fortalt om dark flame??

Skrevet: Fredag d. 27. august 2010 kl. 16:36
Nej ikke endnu Smil er gået igang med true blood... har du? Smil

Skrevet: Fredag d. 27. august 2010 kl. 17:45
Hey Folkens, ingenting herfra mht dark flame, men sidst spurgte jeg jo om der var nogle som havde fået læst kelley armstrong... Jeg kan kun sige "læs den" (hendes serie, Darkest Powers), for shit den er god. Første bog var en opstartsbog, anden var langt bedre, og treeren var endnu bedre... Med åben mund

Skrevet: Fredag d. 27. august 2010 kl. 23:32
Ja jeg læste den jo her i ferien og jeg kan sige dig jeg blev gal da den sluttede !
Den må du læse snart Med åben mund

Kigger lige på Darkest Powers Med åben mund

Skrevet: Lørdag d. 28. august 2010 kl. 17:58
Haha slutter den da lige så uvented og trælst som 3`? Forvirret

Skrevet: Lørdag d. 28. august 2010 kl. 23:02
Ja men her sker der så meget mellem Ever og. Ham den engelske ja der sker meget med alle. Der sker mange ting, man ikke lige har regnet med.. Også med tvillingerne ! Svært at forklare .. Du må læse deh snart lov mig det Med åben mund

Ny besked

For at skrive en ny besked bedes du logge ind eller oprette dig som bruger. Det er nemt og gratis og tager under 1 minut.
Din email-adresse (vises ikke til andre brugere)

Har du allerede en brugerprofil?
- adgangskode:    Glemt adgangskode?

Kaldenavn    Hvor vises det?
(f.eks. Peter 23)
Ønsket kodeord 
Gentag kodeord 

Søg:   
SAXO.com A/S - Tlf: 38 15 05 10 - E-mail: info@saxo.com - CVR: 29197849 - Kundeservice