Luk Studiebøger og pensumlister - Klik her                Konkurrence: Er du studerende? Vind en cykel fra VIVA! - Klik her         

novellekonkurrence med deadline 01. juni 2010 hos ByensForlag.dk

Hent som RSS (Hvad er det?)

Skrevet af

Besked

Skrevet: Tirsdag d. 16. februar 2010 kl. 4:11

* Terrorangreb på København *

... til oplysning for alle rastløse og rådvilde forfatterspirer med gallopeeeeeeerende skrivekløe ...

http://www.byensforlag.dk/default.asp?getreq=%2Fkonkurrence.html * Deadline: 1. juni 2010 kl. 10.00. *

*********** s a k s e t ****************
Byens Forlag opfordrer alle, der kan fortælle en medrivende og tankevækkende historie, til at deltage i en novellekonkurrence.
Uanset om du vil fortælle en historie spækket med action, kærlighed, filosofi eller københavneri - eller lidt af det hele.
Trods emnet behøver novellen ikke have ulykkelig slutning eller indhold.

R E G L E R
1) Handlingen skal udspille sig i KØBENHAVN i år 2010.
2) Et TERRORANGREB eller et forsøg på terrorangreb skal indgå i handlingen.

go' skrivelyst, til alllllllle jer p l o t magere......

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 12:22
Hvordan ønskes manuskript til deltagelse i novellekonkurrencen afleveret, jeg er 66 og har håndskrevet en historie, men hvordan afleverer jeg det til jer. med venlig hilsen merete richter

Skrevet: Onsdag d. 5. maj 2010 kl. 13:07
hejsan; jeg, 'haleløs' er kun alm. forfatterelev her inde, og repræsenterer intet forlag; MEN har blot sakset fra deres hjemmeside

' Manus med kontaktoplysninger og kort forfatterbiografi kan mailes til info@byensforlag.dk '

som du nu kan se ovenfor, har de en mail-adresse, du kan bruge; desuden har de også en redaktør,
Tommy Heisz,, tommy@byensforlag.dk med direkte telefon 61 72 15 97
jeg finder ingen postadresse til forlaget nogetsteds, beklager...

SÅ; du kommer nok til at skrive manuskriptet ind på computer. Dit bibliotek har sikkert en computer, du kan leje dig adgang til ?
Bed evt. bibliotekaren om råd mh.t. manuskriptets udformning; mig bekendt plejer man at ønske noget i denne stil:
WORD-dokument ; halvanden linies afstand ; god plads i venstre margen (til kommentarer)
HUSK: det er kun en novelle - ikke nogen roman!

Pøj, pøj med det, du! venligst...

Skrevet: Tirsdag d. 11. maj 2010 kl. 14:36
kære haleløs
tak for din fine besked, godt jeg er gammel kontordame, så jeg skal nok få fingrene igang igen og skrive
novellen ind på computor
mummle

Skrevet: Tirsdag d. 11. maj 2010 kl. 15:12
een måde, at spare en masse tid på, kunne være; at du først skriver novellen ind i et tekstprogram på din egen computer; sender det som e-mail til dig selv (opret en pseudomailkonto til formålet)) og så - fra bibliotekets computer - downloader direkte til et word-dokument? HUSK i så fald, at gemme dén tekst, du vil uploade til dig selv, i (u-formateret) ASCII-format (*.txt)... venligst...

Skrevet: Torsdag d. 27. maj 2010 kl. 12:30
har nu skrevet manus ind og gemt den på en USB nøgle, men er lidt i tvivl om det videre tekniske forløb, hvis det ikke lykkes er der jo ikke noget at gøre ved det. mummle

Skrevet: Torsdag d. 27. maj 2010 kl. 12:57
hej; du skal bruge den funktion i Word - eller det skriveprogram, du har brugt - ' som KONVERTERER / OMFORMER teksten til et PDF-dokument.. Filnavnet skal se sådanhér ud: NavnPåNovelle.PDF .Hvis dit skriveprogram ikke har en sådan funktion, kan det gøres via gratisprogrammer, du nemt kan finde på internettet ( http://www.google.dk/search?q=konverter+til+pdf ).

Dokumentet skal så vedhæftes som BIlAG til den E-MAIL, du skal sende til forlagetl; hvor i du så skriver dine diverse data; kontaktinformation osv
Jeg er da sikker på, at BIBLIOTEKAREN gerne hjælper dig; det er ellers gansk nemt!

Ellers post spørgsmålet hérinde, så vil jeg forsøge at guide dig igennem; men jeg bruger faktisk IKKe Word selv.

MANUS + KONTAKTOPLYSNINGER + kort FORFATTERBIOGRAFI mailes til info@byensforlag.dk * dealinie føste juni klokken 10:00 *

pøj, pøj med projektet, du! venligst...

Skrevet: Torsdag d. 27. maj 2010 kl. 17:05
tak for endnu et venligt svar på min håbløse inkompetance m.h.t.teknik i al almindlighed, men tror jeg har fundet ud af det med bibliotekarens hælp, det er en ung sød fyr som dig, men synes stadigvæk det er for indviklet, der er for mange fejlmuligheder, som ikke er så nemme at gennemskure.

Skrevet: Torsdag d. 27. maj 2010 kl. 18:04
...jeg er enig med dig i de 'mange fejlmuligheder' i vores moderne, teknologiske verden!
De fleste fejl-kilder går dog under den høflige fælles-betegnelse 'Fejl 40' ; nemlig de 40 centimeter der typisk udgør afstanden mellem brugeren og computeren Blink

Fint klaret af DIG og din hjælpsomme BIBLIOTEKAR! * Ønsker dig pøj, pøj med det hele! * venligst...

Skrevet: Mandag d. 21. juni 2010 kl. 14:53
* novelle-konkurrencen er nu afgjort * antologi kan bestilles på forlagets hjemmeside *.
Genhør radioudsendelsen 'Skønlitteratur på P1' fra lørdag 19.06.2010' (starten af udsendelsen)
http://www.dr.dk/P1/Skoenlitteratur_paa_P1/Udsendelser/2010/06/17112718.htm

Skrevet: Tirsdag d. 22. juni 2010 kl. 11:13
vil gerne købe novelleantologien, men har ikke netbank, kan den sendes til mig pr.efterkrav? min adresse er merete richter østergade 45 st.tv.6700 esbjerg

Skrevet: Tirsdag d. 22. juni 2010 kl. 12:12
hejsan; man behøver skam ikke netbank; men kan sagtens indbetale til kontoen direkte gennem sin egen bank eller på posthuset. Få evt. ekspedienterne til at hjælpe dig - de er der jo for det samme! Tror forresten nok, det er billigst at overføre fra banken, sammenlignet med de store formuer, posstvæsenet efterhånden forlanger...

Som sagt; JEG har INTET at gøre MED FORLAGET; men har også selv bestilt novelle-antologien; så jeg gengiver dig bare, hvad ByensForlag skrev til mig:

"
Emne: Re: forudbestiller antologi 'novellekonkurrence: Terror I København 2010'
Fra: "salg@byensforlag.dk" <salg@byensforlag.dk>
Dato: Man, Juni 21, 2010 21:13
Til: (jeg har slettet mit navn mv )
Prioritet: Normal

Hej (jeg har slettet mit navn)
Tak for din bestilling.
Hvis du overfører 159 kroner til nedenstående konto i Danske Bank, så sender vi bogen til dig i begyndelsen af august, når vi har den fra trykkeriet. Reg: 3124 Konto: 3124 322 073 Husk at angive navn og adresse, når du betaler.
Vh.
Byens Forlag
"
Hvis ikke du kan aflytte radioudsendelsen fra din egen computer, så kan bibliotekets computer. Den første halve time handler om ByensForlag og novelle-konkurrencen. venligst...
PS de 159,- kroner er inklusive porto osv.

Skrevet: Tirsdag d. 22. juni 2010 kl. 15:26
kære haleløs
endnu engang tak for dine tålmodige svar, nu skal du nok slippe for mig
k.h.mummle

Ny besked

For at skrive en ny besked bedes du logge ind eller oprette dig som bruger. Det er nemt og gratis og tager under 1 minut.
Din email-adresse (vises ikke til andre brugere)

Har du allerede en brugerprofil?
- adgangskode:    Glemt adgangskode?

Kaldenavn    Hvor vises det?
(f.eks. Peter 23)
Ønsket kodeord 
Gentag kodeord 

Søg:   
SAXO.com A/S - Tlf: 38 15 05 10 - E-mail: info@saxo.com - CVR: 29197849 - Kundeservice