|
|
Skrevet: Onsdag d. 2. juli 2008 kl. 20:02
Barmhjertighed Hjernen et hensynsløst under Hemmeligholder beviser i mørket Uro skjult fra Jeget Alt jeg husker Er et brændende ønske om at være Som dem
Hænder danser på et splintret stakit Følelsesløs Bedåret af dødsengelen Ligges jeg i lænker med mig selv Flugt fra geleddet Fornægtelse af sandheden Alle hjerter banker ikke ens
Heidi Søe Roesen Jensen 24/8-2006 ------------------------------------------------------------- Engel søges 1 En grå farve dækker atter jorden Men det varede da et stykke tid Tag mine tanker for hvad de er værd Jeg har opført mig barnligt Men hvad havde du regnet med? Jeg har sagt undskyld Ja jeg er fanme ked af det Ingenting ændrer sig, på nær skyggerne på væggen Nu sker det igen Jeg ville ønske jeg kunne efterlade mig selv Tag mine tanker for hvad de er værd
2 Hvorfor ser du skævt til mig Kan du ikke se min elendighed? Du råber af mig Skriger at det alt sammen er min skyld Ved du ikke jeg allerede er klar over det? Føler det Hver dag ser jeg mig selv forsvinde til et ukendt sted Langt væk herfra Mørket omringer mig Jeg skriger Græder mine ensomme tårer Kan du ikke se min elendighed?
3 Engel søges Først fundet, siden glemt Hvornår, måske, hvor? Usikkerheden vælter mig Aldrig, aldrig, aldrig mere Aldrig set, aldrig rigtig rørt Livet et mysterium Velkommen til Helved Bare du var min Engel søges
4 Hvad sker der med mit hjerte når det springer et slag over? Kan næsten ikke mærke jorden under mine fødder Hvad kan jeg gøre? Jeg drømmer om dig Har brug for dig Men vil ikke have dig Tankerne binder mig på hænder og fødder Kan ikke sætte en grænse Gemmer mig men smerten finder mig Hvad kan jeg gøre?
5 Du kigger på mig, men ser mig ikke Kvalmen breder sig som ringe i vandet Fylder hver en fiber i min krop Går i stå Angsten hiver i mig Slip mig, giv mig fri Et skrig fylder min mund Men min tunge er tavs Uforløst sidder jeg tilbage Du kigger på mig, men jeg er her ikke
6 Ægtheden forsvinder Verden bliver af pap Usikker famler jeg mig frem Af mørkets kolde vej Hvilken længsel at forsvinde Ind i glemslens sødmefulde favn Stopper op, ser mig tilbage Hvem er denne fremmed som følger mig? Klæber til mig som et vådt blad på en rude Mit hjerte hamre som besat Grebet om min hals strammes Ægtheden forsvinder
Heidi Søe Roesen Jensen 2005-10-26 ----------------------------------------------------------------- Et anstrengt åndedrag fylder rummet Imens en skarp smerte skær en sjæl itu Svedige hænder besætter min krop Fratager mig min modstandskraft Ynkelig og angst som en mus i en fælde Hvor mørke skygger flyder sammen Og gør alting sort Jeg er som en levende død Flygter fra min smertende krop Lukker øjnene som tvunget i dvale En tåge breder sig og dæmper min skrig Heidi Søe Roesen Jensen Januar 2006-01-08 -------------------------------------------------------------------- Din aura omslutter mig Danner et beskyttelsesrum uden savn Her kan jeg ånde Her kan jeg se I et kort sekund er ensomhedens længsel forsvundet Min tomhed udfyldes af din berøring og dit blik Elsk mig Mød mig i lyset Lad dine fingre se mig Hvor kom det fra spørgsmålet? Lad ham ikke misforstå mig Nærhed og tryghed bliver sort i december Hvad er det der sker når hjertet tager over?
Heidi Søe Roesen Jensen 28/12 2005 ---------------------------------------------------------------- En livløs skikkelse Alene i mørket Indvendigt kæmpes en evig kamp Skridt for skridt op af bakke Trækker i trådene Skaber den forventede mimik En ensom bølge skylder ind Sletter alle tårer Efterlader ingen spor
Dette er min fremtid Her hører jeg til I fejltolker mig og ler Jeg bider mig i tungen og smiler Mine røde kinder smerter Indvendigt flyder tårerne Ensomheden rusker i mig og skammen river mig til blods Min krop en skal kun til skue
Heidi Søe Roesen Jensen December 2005 ---------------------------------------------------------- Tungsind i hver en krog Klamme tunger taler i flager Kroppen smuldrer Opløses indefra Bedøvende stilhed gengivet i et ekko Hjertets slag runger hult i mørket Hukommelsen sat i tomgang En silhuet opløses i tågen
Tiltrukket af skyggen Blindet af længselsfuld desperation Forrådt af Jeget Fantomet inficerer min virkelighed Glødende begær betvinges Jeg overgiver mig til smerten ------------------------------------------------------------ Søger efter svar På spørgsmål jeg endnu ikke kender Lammet af ensomhed ændrer jeg mig igen Nypoleret og blank Ikke en ridse i sigte Hvem narrer hvem? Rejselyst eller flugt? Ønsker ikke at græde mere Slet min skam
Hvem er du? Jeg kan mærke men ikke se dig Kom red mig elsk mig fri Den usynlige frelser Den eneste som ikke ser lige igennem mig En dag rejser jeg mig atter op Fjernet er al din skyld Ønsker ikke at være tom mere
Aggression formeres Ulmer lige under overfladen Gør mig ikke fortræd!! Jeres blikke skaber iskrystaller der ikke smelter Mørket holder anspændt om mig Lader sporadisk lys slippe igennem Ønsker ikke at være alene mere Slet og copy paste
Heidi Søe Roesen Jensen 5/6 2006 --------------------------------------------------------------- Solens stråler rammer mig Men jeg forblir kold En følelsesløs summen giver genklang I en udsultet krop Tving mig ikke Jeg er bange Bange for at opdage at jeg ik er faret vild Bevidstheden om et tomt liv Fylder mig med skam Forundret over smertens vilje Bliv på den sikre side La ik nogen se dig ---------------------------------------------------------------- Stemplet som underlig Drukner jeg i deres tvivl Ingen er fejlfri Dog er jeg den eneste der er anklaget Nægter at føle skyld Ønsker ikke længere benådning Dødelig flugt fra smerten
I en verden af forestillinger Findes ingen som ser mig Kan ikke længere undslippe Grebet strammes Ud af krop og ud af sind Følelserne overmaner mig Kys mine rædsler væk ------------------------------------------------------------ Når min sjæl er åben Føles mit hjerte tungt Omklamret af kolde hænder Min indre styrke svigter og jeg tvinges i knæ Et stille ekko runger tomt i en udhulet krop Jeg krymper, som en skygge forsvinder jeg i tågen Jeg længes efter frihed At undslippe angsten
Et lyn rammer mig i hovedet Smerten førere mig tilbage Som trukket af en usynlig lænke rykkes jeg ud af tågen Blændet af små korte glimt For en tid trækker frygten sig tilbage Som et såret dyr plejer jeg mine sår Skuler til angsten som ulmer i mørket
Heidi søe 25/3-2006 ------------------------------------------------------------ Sandheden forties af forslåede kæber Forrådt af sin egen usikkerhed Kroppen en sodet plet Anset af andres synder Berøring fremkalder pinagtige minder I en fordærvet sjæl Frygt for helbredelse Sætter tiden skak
Heidi d. 27/3 2006 --------------------------------------------------- Kroppen rykkes sammen Spændes som en bue Et jordskælv bryder igennem Anstrengt og uden kontrol Har brug for dig dybt inde Hva ska jeg gøre for at få dig til at forstå Kan det være mere umuligt? Hvis bare du kunne se ind i mig Se bort fra den usling der har overtaget Tvunget i knæ overgir jeg mig
Endnu engang er slaget tabt Kærligheden trækkes tilbage og bliver fjern Mon du tænker på mig når din tunge møder hendes? Tæller mine tab imens jeg forsømmer dig Dømt til at fejle En svedperle kæler for din kind Alle følelser holdes sikkert inde De har skabt mig En kold og hård facade som langsomt krakelerer
Din stemme stigmatiserer mig Endnu engang falder jeg ved siden af Had mig ikke fordi du misforstår Hjælp mig til at tvinge rædslerne på flugt Hvis bare jeg kunne ville jeg omdirigerer tiden Og elske dig uden frygt
Heidi Søe Roesen Jensen 13-11-2006 ------------------------------------------------------------ Liv lige på grænsen Se dig i spejlet og sig hvad du ser Klæber til mørket En bølge af skyld vælter mig Tidevandet med frygten på slæb Fastholder ofrets rolle Fanget i en ruse af beton Evigheden dør
En hul silhuet falder sammen Krum og stiv Løgne og svig begrænser et frossent smil Pigtråd kredser om tårer af glas Lys splintres af kolde skrig Tvedelte tunger holder følelser skak Illusioner danser blindt
Sødmefuld ensomhed udvider natten Korsvej uden svar Leder skæbnen på vildspor Mens tiden render ud Tanker om kærlighed blot en kliche Smerte er min skønhed Velgørenhed fordrejer mig Engle i krig
Bristefærdig og svag Tabte hjerter tæller øde ord Galskab kæmper mod sjælen Usagte ord hemmeligt i skjul Levende i et mareridt Fotograferede minder om liv lige på grænsen
Heidi Søe Roesen Jensen 12-02-2006 ---------------------------------------------------------- jeg har mistet min vilje indset jeg er fyldt med fejl smertefulde minder forvirre min virkelighed forlad mig ikke vis mig hvordan man lever jeg hunger efter kærlighed tiden heler ikke en brækket sjæl
en regnbyge raser indeni drukner mine skrig fortæl mig hvem jeg er giv mig asyl tilgiv hvad jeg ikke kan tilgive i mig selv giv mig ro skær frygten itu lad smerten flyde ud med blodet
Heidi Søe Roesen Jensen 2005 ---------------------------------------------------------------------- Et brændende ønske om frihed i et fanget sind En sitren bølger henover en urolig sjæl Hvor er den røde tråd Hvor er det der giver mening Røgsignaler fra et ulmende hjerte Giv mig fred i sindet Fremmede tanker myldrer frem Udstoppede minder fra et andet liv Bristede drømme i et hjerte uden håb Uknyttede bånd mellem mand og kvinde
Et knust individ Alene og bange Hans ånde i mit øre Hans berøring af mit bryst Bundet på hænder og fødder Kvalmende ser jeg hans selvtilfredse smil Sveden løber ned af ryggen Selv med lukkede øjne ser jeg dem Et liv i dvale Hvad er det I har gjort ved mig? Aldrig alene Forfølger mine drømme Besidder min virkelighed Selvhadet flammer
Der blæser en ond vind i et sky hjerte Uimponeret af kærligheden Sjælen fastspændt i et net af skyldfølelse Ingen mulighed for at elske Forrådt af sig selv Baseret på svigfulde løgne Vejet og fundet for svag Afgrunden med sit lokkende løfte Endnu et fald Slip jeget fri Evig søgen efter indre tilgivelse Skytsengle sæt mig fri
Forvirring en velkendt følelse Søgen efter en funktionel eksistens Kom forår tø mig op Klar til udskiftning Se virkeligheden lige i øjnene Hal ind på det efterladte Sæt sjælen i frigear Efterlad ensomheden Lad de gode ting komme Former kærligheden Sagesløs og renset I stand til at elske Akarin en sanseløs benådning Heidi Søe Roesen Jensen D. 5/11-2005 ---------------------------------------------------- Jeg trækker mig ind i mig selv Skjuler mig fra sandheden Har jeg skuffet dig? Bør jeg føle mig skyldig? Det er længe siden, men intet er glemt Jeg føler mig udhulet og svag Ville ønske jeg havde valgt lyset frem for mørket At jeg kunne lukke af for minderne Kan man vælge mellem himmel og helvede? Jo mere tingene ændrer sig Jo mere forbliver jeg den samme
Vil du være min ven? Minde mig om hvad der er virkeligt Du har åbnet mit hjerte, rørt min sjæl Jeg bevæger mig indvendigt Som havet op og ned Flytter mig, videre væk Forlader en sårbar position Opbruger de sidste kræfter En knugende smerte har længe fyldt mit bryst Hvad vil udfylde tomrummet?
Heidi Søe Roesen Jensen 2005 ---------------------------------------------------------------- Når min sjæl er åben Føles mit hjerte tungt Omklamret af kolde hænder Min indre styrke svigter og jeg tvinges i knæ Et stille ekko runger tomt i en udhulet krop Jeg krymper, som en skygge forsvinder jeg i tågen Jeg længes efter frihed At undslippe angsten
Et lyn rammer mig i hovedet Smerten førere mig tilbage Som trukket af en usynlig lænke rykkes jeg ud af tågen Blændet af små korte glimt For en tid trækker frygten sig tilbage Som et såret dyr plejer jeg mine sår Skuler til angsten som ulmer i mørket
Heidi søe 25/3-2006 ---------------------------------------------------------- Tilgiv mig jeg har mistet min tro Befinder mig et fremmet sted Mine tanker et usammenhængende sprog Sulten nager en ensom krop Ukendte følelser tager over Kroppen kræver sin ret Vil have mere
I tror måske det er glemt At jeg er ligeglad Hævn er hvad jeg har lært Sværger I en dag vil mærke Tålmodigt venter jeg Drømmen er vågen Et enkelt øjeblik Skjolder af fred Udstopper min kolde krop
Har brug for et skjul Alle sanser i beredskab Er der ikke nogen der kan elske mig? Er nødt til at få mig en fremtid Flyt jer I spærrer vejen
Heidi Søe Roesen Jensen 12-02-2006 -------------------------------------------------------------------------- Alt for længe siden, at jeg har kunnet stå alene Forsøgte forgæves at stole på livet Er så træt af alle de nederlag Var til sidst nødt til at tabe det hele Før jeg turde se mig selv i øjnene Denne gang ved jeg hvordan det ender Siger stop og skriger En rastløs træthed oversvømmer mig Fanget i understrømmen trækkes jeg væk klæber mig panisk til alt levende Ønsker at hele, at føle jeg er tæt på noget virkeligt
Skuffet og følelsesløs afvist af livet Noget ulmer under overfladen Fortærer mig, kontrollerer mig Forvirret farer jeg vild i mit tomme indre En velkendt følelse af usikkerhed Væggene lukker sig sammen omkring mig Fratager mig min vilje og fylder mig med en larmende stilhed Træt af at være ingenting, falder ubevægelig sammen
Hvad fanden venter du på?
Heidi Søe Roesen Jensen 2005 ------------------------------------------------------------ Søger efter svar På spørgsmål jeg endnu ikke kender Lammet af ensomhed ændrer jeg mig igen Nypoleret og blank Ikke en ridse i sigte Hvem narrer hvem? Rejselyst eller flugt? Ønsker ikke at græde mere Slet min skam
Hvem er du? Jeg kan mærke men ikke se dig Kom red mig elsk mig fri Den usynlige frelser Den eneste som ikke ser lige igennem mig En dag rejser jeg mig atter op Fjernet er al din skyld Ønsker ikke at være tom mere
Aggression formeres Ulmer lige under overfladen Gør mig ikke fortræd!! Jeres blikke skaber iskrystaller der ikke smelter Mørket holder anspændt om mig Lader sporadisk lys slippe igennem Ønsker ikke at være alene mere Slet og copy paste
Heidi Søe Roesen Jensen 5/6 2006
-------------------lidt på engelsk--------------------------
Captured innocence destroyed by doubt Stolen charity sheltered in a icy hart Gravity forces men to crawl Fallen angels lie in shattered trust Crumbled souls on straight lines Waiting for logical believe Faith is weakening
Obscurity surrounding the path to amnesty Expecting the on forgiven Hoping for deliverance While hiding from the truth Dusty memories flowing free Isolated dreams are fading Faith is weakening
Heidi Søe Roesen Jensen d. 6-10-2007
It takes time to let People see me Mistrusting eyes Is what I have achieved No longer cares Bout what they do Believe me I will come through 0ut of no where Bringing emptiness to you
Wash away what I am Embrace yourself Fall to mercy Searching under cover No longer cares Bout what strange eyes tell me Believe me I will come through Out of no where Brining dark days to you
Despair all over me Think of the beginning Unending feelings Crunched between sorrows and believe No longer cares Bout what they throw Believe me I will come through Out of no where Bringing numbness to you
Heidi Søe Roesen Jensen d. 15/09/07
|